Søk

Du er her:

________________

Lever
Årsoppgave 2017
Klikk her

––––––––––––––––––––––––

 

Kollektivbransjens innspill til 
NTP 2018–2029:

 

 

 

 

Bransjestandard reisegaranti

Tips en venn om denne artikkelen

Transportbedriftenes Landsforening *) og Kollektivtrafikkforeningen har inngått en avtale om å arbeide for å innføre en bransjestandard for reisegaranti. De to foreningene mener det er nødvendig å styrke kollektivtilbudets attraktivitet og konkurransedyktighet i forhold til bilen ved å gi kundene bedre rettigheter ved forsinkelser og driftsforstyrrelser.

Bransjestandarden for reisegaranti skal sikre kollektivkundene bedre rettigheter og en effektiv og ubyråkratisk kundeoppfølging ved svikt i kollektivtilbudet.

En reisegaranti vil gjelde ved forsinkelser eller innstillinger. I de tilfeller der trafikkselskapene ikke lykkes å sette opp alternativ transport, kan kunden få refundert dokumenterte utlegg til drosje og/eller egen bil eller annen alternativ transport.

Det legges stor vekt på at det skal bli enklere for kundene å klage på mangler ved kollektivtilbudet. Gjennom å forbedre klagemulighetene og etablere et system for behandling av kundeklager i det enkelte kollektivselskap vil vi få et godt redskap til å forbedre kvaliteten i transporttilbudet.

Last ned "Avtale om innføring av bransjestandard for reisegaranti"

*) Transportbedriftenes Landsforening skiftet navn til NHO Transport 1. februar 2011. 

Bransjestandard reisegaranti

  • TIMEkspressen innfører reisegaranti

    Fra 1. april 2010 innførte TIMEkspressen en reisegaranti som styrker rettighetene til selskapets 4,35 millioner reisende over hele landet. Ved eventuelle forsinkelser vil passasjerene kunne få erstatning på inntil 1000 kroner.

NHO Transport

Org.nr. 970 168 168

Telefon, faks, e-post
Tlf: 23 08 86 00
Faks: 23 08 86 01
E-post: post@transport.no
Postadresse
Postboks 5477
Majorstuen
0305 Oslo
Besøksadresse
Næringslivets hus
Middelthunsgate 27
0368 Oslo
Redaktør: Marit Grøttheim, e-post: marit.grottheim@transport.no