Søk

Du er her:

  • Forsiden
  • > HMS
  • > NAV digitaliserer sykefraværsoppfølgingen

 

Stilling ledig:
Rådgiver i NHO Transport
Les utlysning her

 

Kollektivbransjens innspill til 
NTP 2018–2029:

 

 

 

 

 

NAV digitaliserer sykefraværsoppfølgingen

Tips en venn om denne artikkelen

Publisert: 27.05.2016
NAV har under utvikling en digital løsning for sykemeldinger og oppfølging av disse. Det skal sikres bedre samhandling mellom de fire hovedaktørene; den sykemeldte, legen, arbeidsgiver og NAV.

Den nye løsningen vil bidra til betydelig forenkling i oppfølgingen av sykemeldte for arbeidsgiver.

For å få full nytte av det nye systemet er det viktig at bedriftenes lønns- og personalsystemer tilpasses denne nye digitale løsningen. Dette har ikke NAV noen innflytelse på, og vi oppfordrer derfor alle arbeidsgivere til å etterspørre dette fra sin leverandør.

I arbeidet benytter NAV en metodikk de kaller brukerstyrt utvikling. I den forbindelse legges det ut test-versjoner på navlab.no som alle kan gi sine kommentarer på. For å sikre at det utvikles et best mulig produkt som ivaretar både små og større arbeidsgiveres behov, vil vi oppfordre våre medlemmer til å teste løsningen og gi tilbakemelding til NAV.

Mer info om NAVs digitale løsning for oppfølging av sykmeldinger

NHO Transport

Org.nr. 970 168 168

Telefon, faks, e-post
Tlf: 23 08 86 00
Faks: 23 08 86 01
E-post: post@transport.no
Postadresse
Postboks 5477
Majorstuen
0305 Oslo
Besøksadresse
Næringslivets hus
Middelthunsgate 27
0368 Oslo
Redaktør: Marit Grøttheim, e-post: marit.grottheim@transport.no