Søk

Du er her:

________________

Lever
Årsoppgave 2017
Klikk her

––––––––––––––––––––––––

 

Kollektivbransjens innspill til 
NTP 2018–2029:

 

 

 

 

Nyheter

  • Nei til reduksjon av ferjerabatter

    Statens Vegvesen har foreslått at rabatten for rutebuss på ferjene reduseres fra 50 til 40 prosent. Dette er del av omleggingen til bruk av Auto-Pass som betalingsmiddel, men NHO Transport sier nei til rabattreduksjonen. I stedet ønsker foreningen at alle tunge kjøretøy skal få 50 prosent rabatt.

  • Arbinn.no: Ny digital arbeidsgivertjeneste

    For å gi deg som medlem lettere tilgang til informasjon om arbeidsrett og HMS-spørsmål, har NHO-felleskapet laget en ny nettjeneste – arbinn.no.

  • Mange av ulykkene skjer på glatt eller vått føre. Foto: Marit Grøttheim

    For hver tredje trafikkdrepte i Norge er et tungt kjøretøy involvert

    Denne andelen er dobbelt så høy som snittet i Europa. Dette viser en ny rapport fra Transportøkonomisk institutt.

  • Disponent Svein Olav Straand, Telemark Bilruter. Foto: Styrk Fjærtoft Trondsen.

    – Me trenar på det som aldri skal skje

    – Det handlar om å vere føre var og lage gode rutinar for heile organisasjonen om det verst tenkelege skulle skje! Det er grunnen til at me kvart fjerde år samlar troppane og investerar i ein heil dag der beredskapen er einaste tema. Det sier en ivrig Svein Olav Straand i Telemark Bilruter.

  • Satsing på samferdsel i statsbudsjettet

    Regjeringen la i formiddag frem forslag til statsbudsjett for 2017. Samferdselsdepartementets budsjett viser at dagens regjering alt i alt overoppfyller ambisjonene i gjeldende Nasjonal transportplan.

  • Foto: Marit Grøttheim

    Velkommen på høstens turbilseminar

    Høstens turbilseminar avholdes i Næringslivets Hus i Oslo 13. oktober. Seminaret retter seg først og fremst mot turbilsektoren, men representanter for andre medlemsbedrifter er selvsagt også velkomne.

  • Oslobudsjettet: Økt kapasitet i rushtiden krever investeringer

    Byrådet sier de satser på kollektivtrafikken i hovedstaden i budsjettet som legges fram kl. 12 i dag. Mye av kapasitetsøkningen de foreslår ser likevel ut til å komme i stille perioder på døgnet, i følge dagens artikkel i Aftenposten. Kollektivtrafikken må i rushperiodene kunne ta en økning på nærmere 20 prosent reisende som byrådet vil ha over fra privatbil. Det krever investeringer i mer materiell, og NHO Transport forventer at det er tatt høyde for dette i budsjettet.

  • Arbeidstidsordninger i bussbransjen

    Det er utarbeidet en veileder for endringer av skift- og turnuser. I denne veilederen presenteres en arbeidsmåte en har hatt gode erfaringer med, og som forhåpentligvis kan være til hjelp også for andre.

  • Delta på treparts-konferansen i Trondheim

    20. september ble den første av konferansene i regi av Treparts bransjeprogram transport avholdt i Oslo.

  • Foto: Marit Grøttheim

    Tidenes kollektivsatsning i Oslo?

    Miljøpartiet de Grønne har lovet sterk kollektivsatsing i Oslo-budsjettet, som legges frem om få dager. Det poengterte deres nasjonale talsperson Une Aina Bastholm på NRK Dagsnytt 18 den 15. september. I 2015 ble det ikke bevilget ekstra midler til Ruters budsjett.

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11
Viser fra 41 til 50 av totalt 500 artikler

NHO Transport

Org.nr. 970 168 168

Telefon, faks, e-post
Tlf: 23 08 86 00
Faks: 23 08 86 01
E-post: post@transport.no
Postadresse
Postboks 5477
Majorstuen
0305 Oslo
Besøksadresse
Næringslivets hus
Middelthunsgate 27
0368 Oslo
Redaktør: Marit Grøttheim, e-post: marit.grottheim@transport.no