Søk

Du er her:

Kollektivbransjens innspill til 
NTP 2018–2029:

 

 

 

 

 

Presseklipp

  • Vil søke om halv milliard

    Fylkesutvalget har godkjent søknaden for at fylkeskommunen skal søke om belønningsmidler fra Samferdselsdepartementet sammen med Sarpsborg og Fredrikstad kommuner.

    09.02.2012 - Sarpsborg Arbeiderblad
  • Krisegruppe undersøker busstilbudet

    En gruppe skal sørge for at busstilbudet bedres raskest mulig.

    09.02.2012 - iTromsø
  • 50 nye busser til Nettbuss på Gjøvik

    Det var like før jul at Gjøviks befolkning fikk Norges største gave. De pakket nemlig opp en ny buss på torget med hornmusikk og jubel fra sjåførene. Pakken var nesten 15 meter lang, 2,5 meter bred og drøye tre meter høy. Den var pakket inn i hvit stoff og hadde en rød stor sløyfe. På lappen sto det: Til Gjøvik, fra Opplandstrafikk.

    07.02.2012 - Tungt.no
  • - Har for få sjåfører

    Men direktør Magnar Nilssen i Nobina fortviler ikke tross innstilte turer.

    07.02.2012 - iTromsø.no
  • Busskorrupsjonen gir trengsel

    De nye leddbussene skulle fjerne trengselen på 21- og 54-bussen fra nyttår. Men så sprakk korrupsjonssaken i Unibuss.

    07.02.2012 - Oslopuls.no
  • Vil ikke gi Nobina-passasjerer erstatning

    Helene Falck, leder for Forbrukerkontoret i Troms og Finnmark, er kritisk til at Troms fylkeskommune ikke har innført passasjergaranti.

    07.02.2012 - Nordlys
  • – Buss best og billigst

    Mens fylkesråd Per-Gunnar Sveen håper på timestog fra 2013, vil Elverums ordfører Erik Hanstad ha direktebusser hver halvtime i rushtiden – med start ganske umiddelbart.

    07.02.2012 - Østlendingen
  • Vogntog til besvær

    Vogntog med dårlige dekk skaper hver vinter problemer på norske veger. Utekontrollørene i Statens vegvesen jobber målrettet for å unngå dette. Men vi klarer det ikke alene.

    06.02.2012 - Statens vegvesen
  • Togtrikk vil koste 1,5 milliarder

    En togtrikk for pendlere mellom Hamar og Elverum vil koste rundt 1,5 milliarder kroner, avhengig av hvilke løsninger som blir valgt. Tanken er at togtrikken skal gå i begge byene og mellom de to byene.

    06.02.2012 - NRK Hedmark og Oppland
  • Hamar kan bli trikkeby

    En bytrikk mellom Rørosbanen ved Vikingskipet, gjennom sentrum til Hamar vest og Stavsberg kan bli framtidas kollektivtilbud.

    06.02.2012 - Hamar Arbeiderblad
  • Må stå - elever i fare på skolebussen

    Elever er redd det må en stor ulykke til før regjeringen krever seter og setebelter til alle.

    06.02.2012 - VG
  • Nå kan du også surfe på bussen

    Fra før av er det mulig å surfe seg gjennom en togtur til Oslo. Nå kan du gjøre det samme på bussen.

    06.02.2012 - Fredriksstad Blad
  • Alle fergesamband på Nordmøre økte

    Fjord1 MRF kan skilte med pen trafikkvekst i alle fem fergesamband på Nordmøre i fjor. Størst vekst hadde sambandet mellom Halsa og Kanestraum.

    06.02.2012 - Tidens Krav
  • Gammelbussene sendes til Estland

    ...og Nobinas nybusser overrasker med godt veigrep.

    03.02.2012 - Nordlys
  • Går mot rettssak

    Fylkesrådet har varslet Boreal Transport Nord om oppsigelse av hurtigbåtkontrakten.

    03.02.2012 - iTromsø
  • Politiet: Ga billige dekk til Unibuss-topper

    Dekkselskapet leverer dekk til Unibuss. Nå er en ansatt siktet for å ha leverte svært billige private dekk til beslutningstagere i Unibuss.

    03.02.2012 - VG
  • Stappfullt i dag - like fullt i fremtiden

    NSB og Ruter lover tusenvis av nye rushtidsseter i årene som kommer. Men som NSB sier, befolkningsveksten vil sørge for at det blir omtrent like trangt som i dag.

    03.02.2012 - Aftenposten
  • Her står 30 nye MAN-busser ubrukt

    På Lørenskog utenfor Oslo står 30 splitter nye leddbusser fra MAN og snør ned. Ruter og Unibuss er nemlig uenige om kjøpsavtalen som de korrupsjonssiktede medarbeiderne inngikk i sommer.

    02.02.2012 - Fagbladet
  • Unibuss har ansatt ny direktør

    Styret i Unibuss AS har ansatt Øystein Svendsen som ny administrerende direktør i selskapet.

    02.02.2012 - Dn.no
  • Feil i Klassekampen om lyntog

    Over en dobbeltside i Klassekampen 28. januar slås det fast at det ikke spiller noen som helst rolle om lyntog i Norge er lønnsomt eller ei, siden det er så godt som umulig for noe samferdselsprosjekt å bli samfunnsøkonomisk lønnsomt med de reglene som staten har i dag for hvordan slike ting skal beregnes. Artikkelen inneholder en rekke feil og misforståelser.

    02.02.2012 - Transportøkonomisk institutt
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | 170 | 171 | 172 | 173 | 174 | 175 | 176 | 177 | 178 | 179 | 180 | 181 | 182 | 183 | 184 | 185 | 186 | 187 | 188 | 189 | 190 | 191 | 192 | 193 | 194 | 195 | 196 | 197 | 198 | 199 | 200 | 201 | 202 | 203 | 204 | 205 | 206
Viser fra 3201 til 3220 av totalt 4114 artikler

NHO Transport

Org.nr. 970 168 168

Telefon, e-post
Tlf: 23 08 86 00

E-post: post@transport.no
Postadresse
Postboks 5477
Majorstuen
0305 Oslo
Besøksadresse
Næringslivets hus
Middelthunsgate 27
0368 Oslo
Redaktør: Marit Grøttheim, e-post: marit.grottheim@transport.no