Søk

Du er her:

 

Stilling ledig: 
Se utlysning her

 

Kollektivbransjens innspill til 
NTP 2018–2029:

 

 

 

 

 

Presseklipp

  • Oslos kollektivtilbud er landets beste..

    31. januar ble det dyrere å reise kollektivt i Oslo. Vi har kikket på prisnivået mot resten av Norges største byer. Bare en by slår hovedstaten på enkeltbillettpris. Siste dag i januar ble det litt dyrere for Osloborgerne å reise kollektivt. 

    15.03.2016 - Oslo by pluss
  • Trolleybussen rundt om i verden

    Tall viser en global nedgang i bruk av trolleybusser. I oktober 2015 vedtok fylkestinget i Rogaland at trolleybuss er teknologien det satses på.

    14.03.2016 - Stavanger Aftenblad
  • Designkonkurransen for nye batteribusser

    Nå har elevene kun få dager på seg til å lage ferdig sine designforslag til tre nye batteribusser. I dag fra 12.00 besøker fylkesordfører Solveig Ege Tengesdal skolene som er med i designkonkurransen.

    14.03.2016 - Rogaland fylkeskommune
  • Komfort i høysetet

    Nettbuss velger nye veier for å fylle opp bussene som går fra Volda. Nå satser de på dobbeltdekkere med bedre komfort som kjører Ulsteinvik-Oslo både formiddag og kveld. I januar rullet to nye etasjebusser oppover mot Volda.

    14.03.2016 - Knaggen.no
  • Bussen uten sjåfør på norske veier

    Små busser som kjører rundt på veien full av passasjerer. Helt av seg selv. Smak litt på det.

    11.03.2016 - Avisa Nordland
  • ABB hurtiglader Volvos elhybridbusser

    Elleve nye busser fra Volvo skal kjøre i en ny utslippsfri sone i sentrum av byen Namur i Belgia fra slutten av 2016.

    11.03.2016 - Samferdsel & Infrastruktur
  • Aalborg får førerløs elbuss

    Aalborg skal teste førerløse elbusser på en strekning på 1,6 kilometer i den østlige delen av byen. Bussene er utstyrt med en rekke sensorer, GPS, radar, lidar (optisk fjernmåling) og flere ulike typer kameraer som skal sørge for at den skal kunne kjøre på egenhånd på en sikker måte.

    11.03.2016 - Teknisk Ukeblad
  • Kjører saktere nå enn for fem år siden

    Fartsnivået på norske veier med fartsgrense 80 km/t har gått ned med ca. 1 km/t i løpet av de siste fem årene. Dette skyldes flere biler på veiene og færre grove fartsovertredelser, men også at en større andel av sjåførene er eldre.

    11.03.2016 - Transportøkonomisk institutt
  • Markus (18) er Norges yngste bussjåfør

    Denne uken kjører Norges yngste bussjåfør, Markus Luzajic (18) fra Stabekk, med passasjerer i bussen for første

    10.03.2016 - Budstikka
  • Ber trikkeførere melde fra om kontantfrihet

    Ruter har nylig iverksatt kontantfrihet på trikken i Oslo. En forsøksordning som varer fram til mai. YTF ber trikkeførere melde fra om erfaringer med kontantfrihet fremover. På tide! Dette har YTF jobbet for i lang tid.

    10.03.2016 - Yrkestrafikkforbundet
  • Bred enighet om innføring av alkolås

    En ruspåvirket sjåfør kan gjøre ubotelig skade og innføring av alkolås er et effektivt virkemiddel for å forhindre dette, åpnet innleder og stortingsrepresentant Hans Fredrik Grøvan fra Kristelig Folkeparti med på et fagseminar om alkolås den 5. februar.

    10.03.2016 - Mynewsdesk
  • - Fremtiden for bussene er elektrisk

    Rogaland fylkeskommune legger opp til en blanding av trolleybusser og elektriske busser. Rogaland fylkeskommune og Lyse hadde onsdag seminar om fremtidige bussløsninger.

    10.03.2016 - Sysla
  • - Fjern 80 prosent av trafikklysene

    En ny rapport fra Institute of Economic Affairs (IEA) i Storbritannia kommer med den radikale anbefalingen å fjerne 80 prosent av landets trafikklys. De mener at resultatet blir mer samarbeid i trafikken.

    10.03.2016 - Våre veger
  • Skal teste ut nytt biodrivstoff

    Norsk Lastebileier-Forbund skal sammen med Transportøkonomisk Institutt teste ut et nytt biodrivstoff. HVO100 er et syntetisk biodrivstoff som har samme egenskaper som diesel, og det kan dermed benyttes i tungtransport.

    09.03.2016 - Tønsbergs blad
  • Universell utforming

    Transportøkonomisk institutt, TØI, har utgitt rapporten Fylkeskommunenes arbeid med universell utforming i kollektivtransporten (TØI rapport 1456/2015), som gir en status for fylkeskommunenes arbeid på området og hva som er de største utfordringene. Rapporten tar bl.a. opp standardisering som ett prioritert område for fylkeskommunene, men som også gir utfordringer. Et annet tema er formaliserte samarbeid mellom ulike aktører på området.

    09.03.2016 - Transportøkonomisk institutt
  • Bussveien klar frå 2021 til 2023

    Statens vegvesen har lagt fram ny framdriftsplan for Bussveien. Den viser at heile Bussveien opnar i 2023.

    08.03.2016 - Rogaland fylkeskommune
  • - En trussel mot transportnæringen

    John Terje Nordskog, tillitsvalgt i Vestnorsk Transportarbeiderforening, sier han er bekymret for fremtiden til norske yrkessjåfører. Hordaland Nei til EU hadde årsmøte i Odda fredag kveld.

    08.03.2016 - Hardanger folkeblad pluss
  • Vil kjøre byruter med el-buss

    Det planlegges å starte med el-busser i Kristiansund. Fylkeskommunen vurderer å få et pilotprosjekt på beina, der man tar i bruk el-buss i Kristiansund. Det er fylkeskommunen som i dag har ansvar for kollektivtransporten i fylket.

    08.03.2016 - Tidens Krav pluss
  • Nye krav ved busskjøp

    Ved hjelp av en ny standard skal det nå ordnes opp i bussinnkjøpene. Penger skal spares, det skal forenkles og effektiviseres.

    07.03.2016 - Forum for offentlige anskaffelser
  • Kollektivkaos neste år?

    Ruter vil legge ned direktebussene til Oslo sentrum. Samtidig har Oslo kommune innført parkeringsrestriksjoner i indre by. Og de lover mer.

    07.03.2016 - Budstikka
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | 170 | 171 | 172 | 173 | 174 | 175 | 176 | 177 | 178 | 179 | 180 | 181 | 182 | 183 | 184 | 185 | 186 | 187 | 188 | 189 | 190 | 191 | 192 | 193 | 194 | 195 | 196 | 197 | 198 | 199
Viser fra 481 til 500 av totalt 3969 artikler

NHO Transport

Org.nr. 970 168 168

Telefon, faks, e-post
Tlf: 23 08 86 00
Faks: 23 08 86 01
E-post: post@transport.no
Postadresse
Postboks 5477
Majorstuen
0305 Oslo
Besøksadresse
Næringslivets hus
Middelthunsgate 27
0368 Oslo
Redaktør: Marit Grøttheim, e-post: marit.grottheim@transport.no