Søk

Du er her:

 

Stilling ledig: 
Se utlysning her

 

Kollektivbransjens innspill til 
NTP 2018–2029:

 

 

 

 

 

Rutebil

  • Etterlyser bedre byplanlegging og samarbeid

    Skal Tromsø unngå framtidig trafikkaos kreves bedre byplanlegging og tettere samarbeid mellom kommune, fylke, vegvesen, transportselskaper og brukere. Det sa Cominors administrerende direktør Hege Pedersen, på NHOs konferanse om kollektivtrafikk.

  • Etterlyser bedre byplanlegging og samarbeid

    Skal Tromsø unngå framtidig trafikkaos kreves bedre byplanlegging og tettere samarbeid mellom kommune, fylke, vegvesen, transportselskaper og brukere. Det sa Cominors administrerende direktør Hege Pedersen, på NHOs konferanse om kollektivtrafikk.

  • NHO inviterer til regionale kollektivtransportseminarer

    Den sterke befolkningsøkningen i sentrale byområder vil stille nye krav til samferdselssektoren og utformingen av en ny kollektivtransportpolitikk. For å sette søkelyset på kollektivutfordringene i fem byområder arrangerer NHOs regionkontorer og NHO Transport i Troms, Rogaland, Trøndelag, Hordaland og Buskerud kollektivtransportseminarer hvor fokuset er "Kollektivtrafikkens rolle i Nasjonal transportplan 2014-2023".

  • Utreder bussjåførens ansvar for sikring av barn

    Samferdselsdepartementet har nylig gitt Vegdirektoratet i oppdrag å utrede bussjåførers ansvar for sikring av barn under 15 år. NHO Transport, Politidirektoratet og arbeidstakerorganisasjonene er i den forbindelse invitert til et møte med direktoratet.

  • Superbuss – alternativ for verdens byer

    Erfaringer fra Latin-Amerika viser at gamle dogmer står for fall innen kollektivtrafikk og kapasitetsmål. BRT er et mye billigere alternativ til de fleste T-baner og trikkelinjer i verden, sier Ayrton Amaral til Transportforum. Selv har han markedsført BRT i alle Latin-Amerikas hovedsteder.

  • Superbuss – alternativ for verdens byer

    Erfaringer fra Latin-Amerika viser at gamle dogmer står for fall innen kollektivtrafikk og kapasitetsmål. BRT er et mye billigere alternativ til de fleste T-baner og trikkelinjer i verden, sier Ayrton Amaral til Transportforum. Selv har han markedsført BRT i alle Latin-Amerikas hovedsteder.

  • Etterlyser retningslinjer ved bruk av sosiale medier

    Bruk av sosiale medier i kundedialogen har ført til at sjåfører opplever tilbakemeldinger gitt på Facebook som både trakassering og sjikanering av deres arbeidssituasjon og innsats. Dette er bakgrunnen for at NTF, YTF og NHO Transport har tatt kontakt med Kollektivtrafikkforeningen om behovet for retningslinjer for bruk av sosiale medier.

  • Etterlyser retningslinjer ved bruk av sosiale medier

    Bruk av sosiale medier i kundedialogen har ført til at sjåfører opplever tilbakemeldinger gitt på Facebook som både trakassering og sjikanering av deres arbeidssituasjon og innsats. Dette er bakgrunnen for at NTF, YTF og NHO Transport har tatt kontakt med Kollektivtrafikkforeningen om behovet for retningslinjer for bruk av sosiale medier.

  • Kraftig økning i belønningsordningen

    Regjeringen forslår å øke belønningsordningen til 673 millioner kroner i 2013. Det er en økning på 64 prosent, og i tråd med regjeringens egne løfter i Soria Moria 2 hvor det ble lovet at ordningen skulle dobles i perioden.

  • Kraftig økning i belønningsordningen

    Regjeringen forslår å øke belønningsordningen til 673 millioner kroner i 2013. Det er en økning på 64 prosent, og i tråd med regjeringens egne løfter i Soria Moria 2 hvor det ble lovet at ordningen skulle dobles i perioden.

2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12
Viser fra 61 til 70 av totalt 202 artikler

NHO Transport

Org.nr. 970 168 168

Telefon, faks, e-post
Tlf: 23 08 86 00
Faks: 23 08 86 01
E-post: post@transport.no
Postadresse
Postboks 5477
Majorstuen
0305 Oslo
Besøksadresse
Næringslivets hus
Middelthunsgate 27
0368 Oslo
Redaktør: Marit Grøttheim, e-post: marit.grottheim@transport.no