Søk

Du er her:

Kollektivbransjens innspill til 
NTP 2018–2029:

 

 

 

 

 

Rutebil

  • Etterutdanningstesten er klar

    Som et resultat av vårens tariffoppgjør ble det enighet om å knytte betalingen for tre av modulene i Kompetanseløftet til gjennomført grunn- eller etterutdanning i henhold til yrkessjåførforskriften. For sjåfører som gjennomfører etterutdanningen er det utarbeidet en test som må være bestått før kompetansetillegget utbetales.

  • Etterutdanningstesten er klar

    Som et resultat av vårens tariffoppgjør ble det enighet om å knytte betalingen for tre av modulene i Kompetanseløftet til gjennomført grunn- eller etterutdanning i henhold til yrkessjåførforskriften. For sjåfører som gjennomfører etterutdanningen er det utarbeidet en test som må være bestått før kompetansetillegget utbetales.

  • Søk SkatteFUNN før 1. september!

    SkatteFUNN gir støtte til forskning og utvikling i norske bedrifter gjennom en rettighetsbasert skattefradragsordning. Søker du før 1. september garanteres ferdigbehandling i løpet av året.

  • Nytt busstilbud verver bilister

    En direkte arbeidsbusslinje mellom en bydel full av datateknikere og Sveriges største IT-sentrum, høres ut som en genial idé. 9. februar åpnet Veolia Transport en slik linje mellom Kista og Nacka i Stockholm – det første konkrete resultatet av den nye svenske kollektivtrafikkloven som åpner for et deregulert marked.

  • Nytt busstilbud verver bilister

    En direkte arbeidsbusslinje mellom en bydel full av datateknikere og Sveriges største IT-sentrum, høres ut som en genial idé. 9. februar åpnet Veolia Transport en slik linje mellom Kista og Nacka i Stockholm – det første konkrete resultatet av den nye svenske kollektivtrafikkloven som åpner for et deregulert marked.

  • Dugnad for kollektivtrafikken

    Administrerende direktør i NHO Transport, Jon H. Stordrange, ønsker en kollektivdugnad eller et samlet kollektivløft for å redusere fremtidens miljø- og trengselsproblemer. Dette fremkommer i et lengre innlegg i Dagens Næringsliv i begynnelsen av august. I innlegget skisseres også fire viktige premisser for en vellykket kollektivsatsing.

  • Med superbuss inn i framtiden

    I Sverige er det laget flere utredninger som viser fordelene med innføring av Bus Rapid Transit (BRT), men foreløpig er ingen av planene satt ut i livet. Svenska Bussbranschens Riksförbund har nylig laget en brosjyre om hvordan BRT kan iverksettes i Stockholm.

  • Med superbuss inn i framtiden

    I Sverige er det laget flere utredninger som viser fordelene med innføring av Bus Rapid Transit (BRT), men foreløpig er ingen av planene satt ut i livet. Svenska Bussbranschens Riksförbund har nylig laget en brosjyre om hvordan BRT kan iverksettes i Stockholm.

  • Oslofjordtunnelen åpnet for alle kjøretøyer

    Kl. 06.00 i morges ble den 7,3 km lange Oslofjordtunnelen åpnet for tunge kjøretøyer over 12 meter etter å ha vært stengt for slike kjøretøyer i over ett år. Administrerende direktør i NHO Transport, Jon H. Stordrange, er tilfreds med at tunnelen nå omsider er åpnet for alle kjøretøyer.

  • Ny global BRT-database

    BRT (Bus Rapid Transit) er et av de raskest voksende kollektivtransportsystemer i verden. I følge en ny oversikt har rundt 137 byer innført BRT-systemer eller prioriterte busskorridorer som til sammen betjener mer enn 22 millioner passasjerer daglig.

4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14
Viser fra 81 til 90 av totalt 205 artikler

NHO Transport

Org.nr. 970 168 168

Telefon, e-post
Tlf: 23 08 86 00

E-post: post@transport.no
Postadresse
Postboks 5477
Majorstuen
0305 Oslo
Besøksadresse
Næringslivets hus
Middelthunsgate 27
0368 Oslo
Redaktør: Marit Grøttheim, e-post: marit.grottheim@transport.no