Søk

Du er her:

Kollektivbransjens innspill til 
NTP 2018–2029:

 

 

 

 

Turbil

  • Foto: Jo Michael

    Bedre og enklere avsavnsavtale

    NHO Transport har inngått en ny avtale med Finansnæringens Fellesorganisasjon om avsavnsgodtgjørelse. Den nye avtalen er langt enklere enn tidligere, og satsene for enkelte busstyper er økt betraktelig.

  • Fortsatt usikkerhet om Oslofjordtunnelen

    Oslofjordtunnelen fra Drøbak til Hurum har vært stengt for kjøretøy over 7,5 tonn siden 23. juni i år. Det var håp om at tunnelen kunne åpnes igjen for all trafikk i høst, men det mest sannsynlige er nå at forbindelsen ikke blir åpnet for tyngre kjøretøy før juni neste år.

  • Vellykket turbilseminar

    Flere av Norges største turbilaktører møttes når NHO Transport nylig arrangerte turbilseminar for foreningens medlemmer. På programmet sto blant annet gjennomgang av nytt norsk kabotasjeregelverk for persontransport samt planlegging og gjennomføring av tariffoppgjøret i 2012.

  • Foreslår høyere fart for buss klasse III

    På opppdrag fra Samferdselsdepartementet har Vegdirektoratet vurdert spørsmålet om å øke fartsgrensen for buss med sitteplasser og setebelte. Vegdirektoratet har nå sendt et forslag om å myke opp reglene på høring.

  • Gjennomslag for nye kabotasjeregler

    Samferdselsdepartementet har nå vedtatt at det skal innføres nye kabotasjeregler for persontransport fra og med 1. april 2012. Utenlandske turbiler vil da bare kunne operere i Norge i 30 dager sammenhengende og maksimalt 45 dager i løpet av ett år.

  • Velkommen til turbilseminar

    NHO Transport arrangerer seminar for sine turbilmedlemmer tirsdag 29. og onsdag 30. november 2011. På programmet står blant annet gjennomgang av nytt norsk kabotasjeregelverk for persontransport samt planlegging og gjennomføring av tariffoppgjøret i 2012.

  • Oslofjordtunnelen fortsatt stengt for tunge kjøretøyer

    Oslofjordtunnelen blir ikke åpnet for kjøretøyer over 7,5 tonn før til neste år. Det var hovedkonklusjonen til Statens vegvesen som denne uken presenterte resultatene fra en helt ny risikoanalyse.

  • Feie for egen dør

    Vibeke Raddum, direktør i reiseoperatøren Tumlare, hevder i Dagens Næringsliv 17. oktober at for mange utenlandske arbeidstakere i norsk reiseliv forringer det norske reiselivsproduktet. Turoperatørene burde i stedet feie for egen dør fremfor å kritisere hoteller og serveringsbedrifter for bruk av utenlandsk arbeidskraft. De prioriterer nemlig bruk av utenlandske turbiler med utenlandske sjåfører, skriver Jon H. Stordrange, administrerende direktør i NHO Transport, i et innlegg i dagens utgave av Dagens Næringsliv.

  • Ingen problemer i Trollstigen

    Det har denne sesongen vært en prøveordning med 13,10 meters busser i Trollstigen. Dette har ikke medført noen problemer, og veien bør dermed etter NHO Transports oppfatning åpnes permanent for busser inntil 13,10 meter.

  • Vanskelig sommer for turbilbransjen

    Foran årets turistsesong fryktet mange turbilselskaper at de måtte parkere bussene og permittere sjåfører på grunn av økt konkurranse fra utenlandske turbilselskaper. I følge tall NHO Transport har innhentet fra sine medlemmer har turbilbransjen sluppet permitteringer, men en rekke busser har stått parkert. - For noen selskaper har sesongen vært vanskelig, sier administrerende direktør Jon H. Stordrange i NHO Transport.

2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12
Viser fra 81 til 90 av totalt 116 artikler

NHO Transport

Org.nr. 970 168 168

Telefon, faks, e-post
Tlf: 23 08 86 00
Faks: 23 08 86 01
E-post: post@transport.no
Postadresse
Postboks 5477
Majorstuen
0305 Oslo
Besøksadresse
Næringslivets hus
Middelthunsgate 27
0368 Oslo
Redaktør: Marit Grøttheim, e-post: marit.grottheim@transport.no